Νίκος
Καραγιάννης

Το Mamma Mia κάνει φτερά για άλλους τόπους και άλλες πατρίδες.  Το sequel της ταινίας, με ένα διεθνές καστ, δε θα γυριστεί στην Ελλάδα όπου και εξελίσσεται η ιστορία αλλά στην Κροατία. Το θέμα ανέδειξε με ερώτηση που κατέθεσε χθες στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς προς  τις  υπουργούς  Τουρισμού Έλενα Κουντουρά και Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου.

Ζητά να μάθει αν τα κέρδη από τη διαφήμιση της χώρας μας θα ήταν πολλαπλάσια σε σχέση με το κόστος θέσπισης φοροαπαλλακτικών κι εκπτωτικών κινήτρων για τέτοιου είδους κινηματογραφικές παραγωγές, κάτι το οποίο έκανε η Κροατία και προσέλκυσε το ενδιαφέρον της διεθνούς παραγωγής. Επισημαίνει ότι όταν πριν δέκα χρόνια το πετυχημένο αγγλικό μιούζικαλ γυρίστηκε στη Σκόπελο και το Πήλιο, τα οικονομικά οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό και τις Σποράδες ήταν τεράστια και η διαφήμιση για τη χώρα ανεκτίμητη, η οποία κρατάει μέχρι σήμερα.

Ο κ. Αμυράς επίσης ρωτά την κα Κουντουρά και την κα Κονιόρδου ποια κίνητρα έχει να προτείνει η κυβέρνηση για την προσέλκυση διεθνών παραγωγών και γιατί ακόμα δεν έχει γίνει καμία σοβαρή πρόοδος σε αυτόν τον τομέα καθώς οι ξένοι παραγωγοί συνεχίζουν να μην επιλέγουν την Ελλάδα για τα γυρίσματα των ταινιών τους, παρόλο που η θεματική τους είναι ελληνική.

Ο Γιώργος Αμυράς αναρωτιέται γιατί υπολειτουργεί το ελληνικό γραφείο Film Commission και ζητά τον αναλυτικό απολογισμό του έργου του την τελευταία διετία. Επισημαίνει τέλος τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ξένοι παραγωγοί σε σχέδια γυρισμάτων ταινιών στην Ελλάδα έχουν σταθεί η αιτία να μη γυριστούν στη χώρα μας ταινίες όπως η «Τροία» του Βόλφγκανγκ Πίτερσεν που γυρίστηκε στη Μάλτα, ο «Ηρακλής» του Μπρετ Ράτνερ που γυρίστηκε στη Βουδαπέστη, ο «Αλέξανδρος» του Όλιβερ Στόουν που γυρίστηκε στην Τουρκία και η τελευταία ταινία της σειράς «Jason Bourne» με τον Ματ Ντέιμον που ενώ πραγματεύεται την ελληνική κρίση και διαδραματίζεται στο κέντρο της Αθήνας τα γυρίσματα έγιναν 3.832 χιλιόμετρα μακριά, στην Τενερίφη. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΘΕΜΑ: Ελληνικός τουρισμός και διεθνείς παραγωγές

«Εθνική υπόθεση και πρωταγωνιστή στην οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας» χαρακτηρίζει τον τουρισμό η αρμόδια υπουργός Έλενα Κουντουρά, επισημαίνοντας ότι παράγει σχεδόν το 20% του ΑΕΠ.

Την ίδια ώρα όμως με τις  δηλώσεις η διεθνής κινηματογραφική παραγωγή Mamma Mia κάνει φτερά για άλλους τόπους και άλλες πατρίδες.  Το sequel της ταινίας, με ένα διεθνές καστ, δε θα γυριστεί στην Ελλάδα όπου και εξελίσσεται η ιστορία αλλά στην Κροατία.

Όταν πριν δέκα χρόνια το πετυχημένο αγγλικό μιούζικαλ γυρίστηκε στη Σκόπελο και το Πήλιο, τα οικονομικά οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό και τις Σποράδες ήταν τεράστια και η διαφήμιση για τη χώρα ανεκτίμητη η οποία κρατάει μέχρι σήμερα. Ωστόσο, αυτή τη φορά επέλεξαν την Κροατία για να γίνουν τα γυρίσματα της ταινίας. Πιθανόν επειδή διαθέτει Film Commission Office που λειτουργεί σωστά ενώ στην Ελλάδα όχι. Η κροατική νομοθεσία προσφέρει φοροαπαλλακτικά και εκπτωτικά κίνητρα σε κινηματογραφικούς παραγωγούς ενώ η ελληνική όχι.

Η Ελλάδα έχει χάσει επανειλημμένως ανάλογες ευκαιρίες με τις πολιτικές ηγεσίες να αναλώνονται κάθε φορά σε συζητήσεις σχετικά με την αναθεώρηση της νομοθεσίας που αφορά στην προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών χωρίς όμως καμία ουσιαστική πρόοδο.

Τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ξένοι παραγωγοί σε σχέδια γυρισμάτων ταινιών στην Ελλάδα έχουν σταθεί η αιτία να μη γυριστούν στη χώρα μας ταινίες όπως η «Τροία» του Βόλφγκανγκ Πίτερσεν που γυρίστηκε στη Μάλτα, ο «Ηρακλής» του Μπρετ Ράτνερ που γυρίστηκε στη Βουδαπέστη, ο «Αλέξανδρος» του Όλιβερ Στόουν που γυρίστηκε στην Τουρκία και η τελευταία ταινία της σειράς «Jason Bourne» με τον Ματ Ντέιμον που ενώ πραγματεύεται την ελληνική κρίση και διαδραματίζεται στο κέντρο της Αθήνας τα γυρίσματα έγιναν 3.832 χιλιόμετρα μακριά, στην Τενερίφη.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

– Τα κέρδη από τη διαφήμιση της χώρας μας δεν θα ήταν πολλαπλάσια σε σχέση με το κόστος θέσπισης φοροαπαλλακτικών κι εκπτωτικών κινήτρων για τέτοιου είδους κινηματογραφικές παραγωγές;

– Ποια κίνητρα έχει να προτείνει η κυβέρνηση για την προσέλκυση διεθνών παραγωγών και γιατί ακόμα δεν έχει γίνει καμία σοβαρή πρόοδος σε αυτόν τον τομέα;

– Γιατί υπολειτουργεί το ελληνικό γραφείο Film Commission; Ποιος ο αναλυτικός απολογισμός του έργου του την τελευταία διετία;

 

 

 

ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΤΕ

  • Ακολουθήστε το ypodomes.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για τις υποδομές στην Ελλάδα
  • Αν είστε επαγγελματίας του κλάδου, ακολουθήστε μας στο LinkedIn
  • Εγγραφείτε στο Ypodomes Web TV