Connect with us

Έργα πόλης

Στην τελετή εγκαινίων του νέου Μουσείου Γουλανδρή ο Πρωθυπουργός

ypodomes team

Δημοσιεύθηκε

στις

Νέο Μουσείο Γουλανδρή στο Παγκράτι

Στην τελετή εγκαινίων του νέου μουσείου του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή παρευρέθηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος συνοδευόταν από τη σύζυγό του κ. Μαρέβα Μητσοτάκη, χαρακτήρισε το νέο μουσείο ως ένα ολοκληρωμένο πολιτιστικό «πνεύμονα», σημείο συνάντησης της καλλιτεχνικής δημιουργίας με την καθημερινή ποιοτική ψυχαγωγία.

Υπογράμμισε δε ότι η φιλοσοφία του νέου μουσείου αποτυπώνει ακριβώς την αντίληψη της κυβέρνησης για τον Πολιτισμό, που όπως σημείωσε πρέπει να διαχέεται σε όλους τους πολίτες, να γίνεται μέρος της ζωής τους, να διευρύνει αθόρυβα τη σκέψη τους, το γούστο τους και τους ορίζοντές τους.

Ο Πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στους χώρους του νέου μουσείου τους οποίους και χαρακτήρισε πηγή ζωής και νέας αισθητικής ενώ δεσμεύτηκε πως θα επιστρέψει για μια πιο λεπτομερή περιήγηση στα εμβληματικά έργα σπουδαίων καλλιτεχνών.

Κατά τον χαιρετισμό του ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε:

«Αξιότιμε κ. Πρόεδρε της Δημοκρατίας, κυρίες και κύριοι,

Αληθινοί Έλληνες κοσμοπολίτες, ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή διακρίθηκαν στην οικουμένη. Όμως δεν ξέχασαν ποτέ την πατρίδα και την «καρδιά» της, τον Πολιτισμό.

Στο γενέθλιο τόπο του, στην Άνδρο, ο Βασίλης ίδρυσε μαζί με την Ελίζα το πρώτο Μουσείο σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Αργότερα χρηματοδότησαν εκεί, όπως θύμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, την ανέγερση του Αρχαιολογικού Μουσείου. Καθώς οι ίδιοι δεν είναι πλέον μαζί μας, φρόντισαν η προσφορά τους να έχει συνέχεια μέσα από το Ίδρυμα που φέρει το όνομά τους.

Σε αυτό και στους ανθρώπους του οφείλουμε το κόσμημα που εγκαινιάζουμε σήμερα. Για αυτό τους αξίζει, σας αξίζει κάθε έπαινος.

Πρόκειται για τη δικαίωση μίας επίμονης προσπάθειας που κράτησε 27 ολόκληρα χρόνια. Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ήταν ο πρώτος που ανακοίνωσε τη δημιουργία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης το 1992, καθώς η δική του κυβέρνηση ανταποκρίθηκε στο αίτημα του Βασίλη και της Ελίζας να βρεθεί ένας μόνιμος χώρος φιλοξενίας αυτής της σπάνιας συλλογής.

Ο αρχικός σχεδιασμός στο οικόπεδο της Ρηγίλλης ματαιώθηκε όταν εντοπίστηκαν εκεί τμήματα του Λυκείου του Αριστοτέλη. Ακολούθησαν δυστυχώς νέες αναβολές στο πάρκο Ριζάρη και στο Μετς. Έτσι ούτε ο Βασίλης, ούτε η Ελίζα, ούτε ο πατέρας μου πρόλαβαν να δουν το όραμά τους να πραγματοποιείται. Είναι ένας πρόσθετος λόγος να είμαστε σήμερα διπλά συγκινημένοι αλλά ταυτόχρονα περήφανοι.

Διότι ο ρόλος των πρωτοπόρων πολιτών στη διάχυση του πολιτισμού υπήρξε ανέκαθεν καθοριστικός. Άλλοτε με δωρεές και χορηγίες για υποδομές, άλλοτε με γενναιόδωρες παραχωρήσεις προσωπικών συλλογών.

Δύο βήματα από εδώ άλλωστε είναι το Στάδιο, το Ζάππειο, η Εθνική Πινακοθήκη. Εμβληματικά τοπόσημα που ανεγέρθηκαν, ανακαινίστηκαν ή εμπλουτίστηκαν με δαπάνες ευεργετών.

Στη γόνιμη αυτή παράδοση εγγράφεται αυτό το νέο σπουδαίο Μουσείο. Περισσότερα από 600 έργα από το 1880 μέχρι το 1980 βρίσκουν τώρα μόνιμο τόπο διαμονής στην Αθήνα. Van Gogh, Monet, Picasso, Gauguin, Cézanne, El Greco, Giacometti, Chagall, Kandinsky, αλλά και Παρθένης, Μόραλης, Γκίκας, Τέτσης, Τσαρούχης και Φασιανός. Όλοι γίνονται πια προσιτοί σε κάθε Έλληνα αλλά και σε κάθε επισκέπτη της πόλης.

Αριστουργήματα που για να θαυμάσει κανείς έπρεπε να ταξιδέψει σε δεκάδες πρωτεύουσες θα μας περιμένουν πλέον εδώ, στο Παγκράτι. Κι όχι μόνο, στους 11 ορόφους αυτού του μοντέρνου κτιρίου -που κράτησε τα στοιχεία ενός νεοκλασικού του μεσοπολέμου- θα εκτίθενται θαυμάσια έπιπλα, πορσελάνες, παραπάνω από 5.000 βιβλία τέχνης, όπως και σπάνια αντικείμενα.

Βέβαια, δύσκολα συναντά κανείς μια τόσο πυκνή σε κορυφαίους εικαστικούς και τόσο πλούσια σε διαφορετικά καλλιτεχνικά ρεύματα συλλογή, γεγονός που προσφέρει στην Αθήνα μία ξεχωριστή θέση πια στον παγκόσμιο εικαστικό χάρτη.

Γιατί το νέο Μουσείο θα ενωθεί στο ίδιο τόξο με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που εγκαινιάζεται το Φεβρουάριο, και με τη νέα Πινακοθήκη που ανοίγει ξανά τις πόρτες της το 2021.

Με την ευκαιρία αυτή θέλω να κάνω έκκληση και στους σημαντικούς συλλέκτες σύγχρονης τέχνης να στηρίξουν από την προσωπική τους συλλογή τη μόνιμη έκθεση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Θα ήθελα όμως να επισημάνω και μία άλλη διάσταση. Το ίδιο αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα που θα στεγάζει τη συλλογή έρχεται να αναβαθμίσει συνολικά την εικόνα μιας παλιάς Αθηναϊκής συνοικίας όπως το Παγκράτι.

Ένα νέο Μουσείο σε μία πυκνοκατοικημένη γειτονιά δε σημαίνει απλά ένα στατικό εκθεσιακό χώρο. Εξάλλου δεν θα το ήθελαν έτσι ούτε ο Βασίλης ούτε η Ελίζα. Είναι μια πηγή ζωής, μια πηγή νέας αισθητικής.

Ήδη είναι διαθέσιμο στους αναγνώστες ο πρώτος τόμος που εξέδωσε το Μουσείο για τα εκθέματά του και ακολουθούν δύο εκδόσεις ακόμα για παιδιά, όπως και η παρουσίαση όλων των έργων του Μουσείου στον ιστότοπό του.

Το εστιατόριο – καφέ είναι ανοιχτό σε όλους, όπως και αυτό το εντυπωσιακό αμφιθέατρο, η βιβλιοθήκη και βέβαια το καλλιτεχνικό εργαστήριο.

Με άλλα λόγια δεν πρόκειται απλά για ένα ακόμα κέντρο πολιτισμού στο κέντρο της πρωτεύουσας, μιλάμε για έναν ολοκληρωμένο πολιτιστικό «πνεύμονα» και ένα σημείο συνάντησης της καλλιτεχνικής δημιουργίας με την καθημερινή ποιοτική ψυχαγωγία.

Εδώ ακριβώς αποτυπώνεται και η δική μας αντίληψη για τον πολιτισμό. Πολιτισμός που πρέπει να διαχέεται σε όλους τους πολίτες, να γίνεται μέρος της ζωής τους, να διευρύνει αθόρυβα τη σκέψη τους, το γούστο τους, τους ορίζοντές τους. Ο πολιτισμός άλλωστε αποτελεί δείκτη ευημερίας.

Ειδικά δε για την Ελλάδα μεταβάλλεται και σε μία δύναμη διπλής ανάπτυξης: Οικονομικής όταν η τέχνη κλασική, σύγχρονη συνδυάζεται με την ιστορία και με το τουριστικό μας προϊόν, αλλά και κοινωνικής όταν διαμορφώνει καλλιεργημένους πολίτες ανοιχτούς σε νέα ερεθίσματα.

Κράτησα από το βίντεο το οποίο είδαμε την περιέργεια στα μάτια των παιδιών όταν για πρώτη φορά ήρθαν αντιμέτωπα με έργα σύγχρονης τέχνης τα οποία πιθανώς να μην είχαν ξαναδεί. Ακριβώς αυτά τα νέα ερεθίσματα αποτελούν τον καταλύτη για να δημιουργήσουμε μια νέα γενιά ευαισθητοποιημένων και ώριμων πολιτών.

Κυρίες και κύριοι, βρισκόμαστε συχνά μπροστά στο παράδοξο οι πολίτες να αναζητούν ευκαιρίες για περισσότερη επαφή με την τέχνη και η πολιτεία να προσπαθεί ασθμαίνοντας να ανταποκριθεί.

Εδώ ακριβώς αναδεικνύεται ο ρόλος των προσωπικοτήτων όπως ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή, το έργο των οποίων συνεχίζουν τώρα τα άξια στελέχη του Ιδρύματός τους.

Άνθρωποι που αντιλαμβάνονται τον πολιτισμό ως ένα άθροισμα από δημιουργίες. Με ατομική αφετηρία αλλά και προορισμό να γίνουν κτήμα των πολλών. Και οι οποίοι αφιερώνονται σε αυτόν τον σκοπό.

Από την άποψη αυτή η συλλογή που φιλοξενείται στο Μουσείο αυτό θα έλεγα ότι είναι απολύτως αντιπροσωπευτική. Αποτελεί ένα πραγματικό πανόραμα της τέχνης, ελληνικής και ξένης του ύστερου 19ου και ολόκληρου του 20ου αιώνα.

Ρεύματα τα οποία ξεκίνησαν ως ατομικοί προβληματισμοί, αρχικά ίσως υπήρξε το προνόμιο των λίγων αλλά τελικά σφράγισαν ολόκληρη την ιστορία της σύγχρονης τέχνης, τολμώ να πω ολόκληρη την ανθρωπότητα. Ένα παράδειγμα του πώς ο πολιτισμός «εμβολιάζει» θετικά τις κοινωνίες, πώς αυτές με τη σειρά τους παράγουν νέο πολιτισμό.

Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι η κυβέρνησή μας θα ανταποκριθεί στα κεντρικά της καθήκοντα στον τομέα του πολιτισμού. Σε αυτά όμως ανήκει και η υποχρέωσή της να σταθεί δίπλα σε πολίτες που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες όπως η σημερινή. Η πολιτική του πολιτισμού θα πρέπει να πάψει κάποτε να ασκείται από κάποια κλειστά ιερατεία.

Θα άρουμε, όπως προσπαθούμε να κάνουμε παντού, κάθε κρατικό εμπόδιο. Ο πολιτισμός είναι οικουμενικός, για αυτό δεν μπορεί να είναι αποκλειστικά κρατικός. Η διακίνησή του δεν μπορεί να αποτελεί το αποκλειστικό προνόμιο κρατικών υπηρεσιών.

Κλείνω με μια φράση του μεγάλου ζωγράφου Marc Chagall, προσωπικού φίλου του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή από το 1967 μέχρι και τον θάνατό του το 1985: “Όταν δημιουργώ με την καρδιά σχεδόν όλα πάνε καλά, όταν δημιουργώ με το μυαλό σχεδόν τίποτα δεν βγαίνει”.

Ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή δημιούργησαν με την καρδιά τους ετούτη τη συλλογή και με την καρδιά οι άνθρωποι του Ιδρύματος κάνουν σήμερα πράξη το όραμα που εκείνοι δεν πρόλαβαν να πραγματοποιήσουν. Τους είμαστε ευγνώμονες.

Σας ευχαριστώ πολύ».

image_print

Έργα πόλης

Υπεγράφη το μεγάλο έργο ανάπτυξης υποδομών στην Ποντοκώμη Κοζάνης

Νίκος Καραγιάννης

Δημοσιεύθηκε

στις

Εργάτες πάνω σε σκαλωσιά

Υπεγράφη η σύμβαση για το μεγάλο έργο της ολοκλήρωσης υποδομών του νέου οικισμού Ποντοκώμης Κοζάνης. Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή της Β΄ φάσης τής οδοποιίας του οικισμού, καθώς και όλων των δικτύων υποδομής του οικισμού Νέας Ποντοκώμης, στην περιοχή Ζεπ Κοζάνης. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο Δήμος Κοζάνης.

Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις 24 Μαρτίου 2020. Ανάδοχος του έργου είναι η Κοινοπραξία Δημιουργική-Τάλως-Τεχνική Ανάπτυξη που έδωσε έκπτωση 57,41%.

Το έχει ως κύριο αντικείμενο την εσωτερική και εξωτερική οδοποιία, καθώς και τα δίκτυα υποδομής τής αποχέτευσης ακαθάρτων και ομβρίων (εσωτερικό και εξωτερικό) του δικτύου ύδρευσης, του δικτύου άρδευσης, του δικτύου τηλεθέρμανσης, του υπογείου τηλεπικοινωνιακού δικτύου και της υπογειοποίησης τού δικτύου υπερυψηλής τάσης.

Το αρχικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 24εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 19,35εκατ.ευρώ). Η δημοπράτηση του έργου είχε πραγματοποιήθηκε στις 8 Ιουλίου 2019 και η αποσφράγιση των προσφορών έγινε στις 12 Ιουλίου 2019.

Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από το ΠΔΕ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 24 μήνες από την υπογραφή της και αυτό σημαίνει πως τα έργα θα ολοκληρωθούν τον Μάρτιο του 2023, με την αίρεση πως δεν θα έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου.

image_print
συνέχεια ανάγνωσης

Έργα πόλης

Η ΟΔΟΣ ΑΤΕ μειοδότησε στο γιγαντιαίο πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων σε 127 δρόμους της Αθήνας

Νίκος Καραγιάννης

Δημοσιεύθηκε

στις

Δρόμσς Ασφαλτος

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός γιατο μεγαλύτερο πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων εδώ και χρόνια στο Δήμο Αθηναίων. Πρόκειται για το έργο αναβάθμισης του οδικού δικτύου που περιλαμβάνει πάνω από το 50% των δρόμων της Αθήνας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, από τη διαδικασία, η εταιρεία ΟΔΟΣ ΑΤΕ μειοδότησε δίνοντας έκπτωση 49,22%.  Στο διαωγωνισμό υπήρξε μεγάλη προσέλευση εταιρειών.

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 42εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 33,87εκατ.ευρώ). Σκοπός του έργου είναι η μεγάλης κλίμακας εκτέλεση εργασιών κύριας συντήρησης και ανακατασκευής της ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας του οδοστρώματος, στο οδικό δίκτυο όλων των Δημοτικών Κοινοτήτων (1ης έως και 7ης Δημοτικής Κοινότητας) του Δήμου Αθηναίων, η οποία είτε από φυσική φθορά (γήρανση υλικών, καιρικές συνθήκες, κόπωση υλικών από την κυκλοφορία) είτε από κακοτεχνίες προηγούμενων επεμβάσεων (Ο.Κ.Ω. κ.λπ.), έχει καταστεί μη λειτουργική και σε αρκετά σημεία ακόμη κι επικίνδυνη, για την ασφαλή διέλευση των πεζών και των πάσης φύσεως οχημάτων.

Επίσης, θα γίνει συντήρηση φθαρμένων τσιμεντοδρόμων με μεγάλες κλίσεις, που βρίσκονται εντός του ορίου του Δήμου Αθηναίων και θα υποδειχθούν από την Υπηρεσία, με ανακατασκευή τους, προκειμένου να αποκατασταθεί η ποιότητα κύλισης και να αποκτήσουν ξανά αντιολισθηρές ιδιότητες, καθώς και διανοίξεις οδών όπου απαιτείται.

Η δημοπράτηση είχε πραγματοποιηθεί στις 28 Φεβρουαρίου και η αποσφράγιση των προσφορών είχε γίνει στις 6 Μαρτίου 2020. Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 24 μήνες και προβλέπει και παράταση εφόσον αυτό χρειαστεί. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από ίδιους πόρους του Δήμου.

Ο Δήμος διατηρεί το δικαίωμα, εκτός των ανωτέρω οδών, να επέμβει και σε άλλες οδούς, που ενδεχομένως προκύψει ανάγκη συντήρησής τους, μέχρι να συμβασιοποιηθεί το έργο, είτε λόγω επειγουσών αναγκών ή επικίνδυνων καταστάσεων.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΑΣΦΑΛΤΟΣ

Οι συνολικά 127 δρόμοι της Αθήνας στους οποίους γίνονται παρεμβάσεις ασφαλτόστρωσης είναι οι εξής, ανά Δημοτική Κοινότητα:

1η Δημοτική Κοινότητα (22 δρόμοι)
Μαρασλή – Επικούρου – Ξενοφώντος – Απόλλωνος – Κολοκοτρώνη – Όθωνος – Ροβέρτου Γκάλι – Χατζηχρήστου – Ιουλιανού – Καβαλλότι – Μισαραλιώτου – Εμμανουήλ Μπενάκη – Καποδιστρίου – Γενναίου Κολοκοτρώνη – Μαυρομματαίων – Χαριλάου Τρικούπη – Ηπείρου – Αθηνάς – Βασιλέως Αλεξάνδρου – Βεΐκου – Παύλου Μελά – Νεοφύτου Μεταξά

2η Δημοτική Κοινότητα (11 δρόμοι)
Κόνωνος – Μεταγένους – Γαβριήλ Αναστασίου – Μελετίου Βασιλείου – Κωνσταντίνου Μάνου – Ρηγίλλης – Ευφρονίου – Βασιλέως Γεωργίου Β’ – Ριζάρη – Κασομούλη – Μάχης Αναλάτου

3η Δημοτική Κοινότητα (16 δρόμοι)
Βουτάδων – Ζαγρέως – Δαμοκλέους – Γεφυρέων – Δεκελέων – Τριπτολέμου – Ευρυμέδοντος – Τριών Ιεραρχών – Θεσσαλονίκης – Νηλέως – Ιεροφάντων – Παραλού – Κοίλης – Μεγάλου Αλεξάνδρου – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Ιερά Οδός

4η Δημοτική Κοινότητα (25 δρόμοι)
Αυλώνος – Χειμάρας – Μανιτάκη – Σιώκου – Κωνσταντινουπόλεως – Ρόδου – Δωδώνης – Φοινίκης – Ελλησπόντου – Αλεξανδρείας – Φαώνος – Ανδριανουπόλεως – Σιμπλικίου – Κροκεών – Πολυκράτους – Τριδήμα – Ιφιγένειας – Δράκοντος – Αλαμάνας – Άστρους – Θεμισκύρας – Αμφιάραου – Τιμαίου – Δυρού – Ζηνοδώρου

5η Δημοτική Κοινότητα (20 δρόμοι)
Πάτμου- Κωστή Παλαμά – Νεϊγύ – Παπαδιαμαντή – Επικλέους – Ανθέων – Ιαλέμου – Χαλκίδος – Σιβόρων – Ταβουλάρη – Ανδρίτσαινας – Σιβόρων – Τεώ – Πιτιούντος – Ταναίδος – Κομανών – Ουρανουπόλεως – Σωζωπόλεως – Κέας – Ελίκωνος

6η Δημοτική Κοινότητα (13 δρόμοι)
Βριλησσού – Αγίου Μελετίου – Καυκάσου – Κερκύρας – Παρασίου – Βελβενδούς – Ζακύνθου – Σταυροπούλου – Μοσχονησίων – Κύπρου – Λευκωσίας – Γιαννιτσών – Ευελπίδων

7η Δημοτική Κοινότητα (20 δρόμοι)
Παπαδιαμαντοπούλου – Μικράς Ασίας – Βριλησσού – Γκύζη – Πανόρμου – Πριγκηπονήσων – Τριφυλίας – Φαραντάτων – Μοσχοπούλου – Νωνακρίδος – Αγίου Θωμά – Περάμου – Κύρου Αχιλλέως – Φραγκοπούλου – Παναθηναϊκού – Πατριάρχου Ιερεμίου – Μπούσιου – Λομβάρδου – Αρκαδίας – Βαφειοχωρίου

image_print
συνέχεια ανάγνωσης

Έργα πόλης

Κρήτη: 5,3 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των Ενετικών Τειχών Ηρακλείου

ypodomes team

Δημοσιεύθηκε

στις

από

Σταύρος Αρναουτάκης

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Κρήτης  Σταύρου Αρναουτάκη εντάσσονται στο ΕΠ Κρήτη 2014-2020, 2 νέα έργα στο πλαίσιο της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ηρακλείου με τη συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), που είναι:

– ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ – ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΤΟΥ ΙΣΟΠΕΔΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΝΕΤΙΚΗΣ ΟΧΥΡΩΣΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ με π/υ 4.173.905,60 € και φορέα υλοποίησης το Δήμο Ηρακλείου

– ΣΤΕΡΕΩΣΗ – ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΝΕΤΙΚΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ORECCHIONE SABBIONARA ΚΑΙ ΣΤΟΑ ΠΥΛΗΣ SABBIONARA με π/υ 1.198.822,36 € και φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Πολιτισμού

Αντικείμενο του πρώτο έργου είναι η δημιουργία μίας γραμμικής πορείας στο ισόπεδο τμήμα των Ενετικών Τειχών της πόλης του Ηρακλείου. Η περιοχή παρέμβασης ξεκινάει από τον προμαχώνα του Αγ. Ανδρέα έως τον προμαχώνα Βιτούρι. Η διαδρομή των τειχών θα λειτουργήσει σαν ένας γραμμικός συμβολικός κήπος.

Ο κήπος αυτός θα αρθρώνεται κατά μήκος της γραμμικής ανάπτυξης των τειχών και θα διασχίζεται από μια σαφώς οργανωμένη πεζοπορική και ποδηλατική διαδρομή. Κατά μήκος της διαδρομής σε κομβικά σημεία του τείχους, ήπιες παρεμβάσεις και διαμορφώσεις θα συγκροτούν θεματικές στάσεις – πλατώματα.

Το δεύτερο έργο περιλαμβάνει τη στερέωση και αποκατάσταση του τμήματος των ενετικών τειχών Ηρακλείου στην ανατολική πλευρά του Προμαχώνα Sabbionara με το αντίστοιχο ORECCHIONE.

Περιλαμβάνει εργασίες αποκατάστασης του μνημείου, το οποίο έχει υποστεί βλάβες που οφείλονται στις αυξημένες ωθήσεις των γαιών και τα χαμηλά μηχανικά χαρακτηριστικά της λιθοδομής με την κατά τόπους κακή δόμηση, την θραύση και έντονη αποδιοργάνωση της λιθεπένδυσης με έκπλυση του κονιάματος και τη διείσδυση παρασιτικής βλάστησης στις περιοχές των ρωγμών.

Περιλαμβάνονται επίσης εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης της πρόσοψης και της στοάς της πύλης Σαμπιονάρα που οφείλονται στο γεγονός ότι ήταν αφανής και επιχωματωμένη για δεκαετίες.

Πληροφορίες και αναλυτικά στοιχεία των έργων στην ιστοσελίδα της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΕΠ Περιφέρειας Κρήτης www.pepkritis.gr/ses

image_print
συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Ετικέτες



δημοφιλη θεματα