Connect with us

Μετρό Αθήνας

Μετρό: Φρενάρει ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4

Νίκος Καραγιάννης

Δημοσιεύθηκε

στις

Δίκτυο Μετρό Αθήνας

Μπλέκεται περισσότερο το κουβάρι γύρω από τις προσφυγές σε δημόσιους διαγωνισμούς με αφορμή την γνωστή υπόθεση του ανταγωνισμού. Αυτή τη φορά έρχεται στο έργο των πρόδρομων εργασιών της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com η προσφυγή της ΕΡΕΤΒΟ στο ΣτΕ (με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων) εναντίον της αποφασης της ΑΕΠΠ που απερριψε δικαστική της προσφυγή σχετικά με το διαγωνισμό των πρόδρομων εργασών στη γραμμή 4 έγινε δεκτή.

Μειοδότρια του διαγωνισμού των πρόδρομων εργασιών έχει αναδειχθεί η ΤΕΡΝΑ ενώ από την διαγωνιστική διαδικασία με δεύτερη την ΕΡΕΤΒΟ.

Λόγω αυτού του αποτελέσματος, ουσιαστικά αναστέλλεται η εξέλιξη της διαδικασίας αλλα και η εκτέλεση της απόφασης της ΑΕΠΠ. Αυτή η απόφαση σύμφωνα με πηγές κοντά στον διαγωνισμό ανοίγει πλέον την πόρτα σε νέα προσφυγή της ΕΡΕΤΒΟ στο ΣτΕ με αίτηση ακύρωσης κατά της απόφασης της ΑΕΠΠ αλλά και κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό.

Αν όντως αυτό συμβεί, αυτό μεταφράζεται σε καθυστερήση τουλάχιστον 6-8 μηνών σε ένα διαγωνισμό που ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2018. Ουσιαστικά το Υπουργείο και η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό, καλείται να διαχειριστεί μία πρωτοφανή κατάσταση μπλοκαρίσματος μεταξύ των παικτών που έχουν κατέβει στους διαγωνισμούς της.

Ένας σημαντικός πονοκέφαλος είναι πλέον το αν το έργο των πρόδρομων εργασιών συνεχίσει να καθυστερί συμπαρασύροντας σε καθυστέρηση το βασικό έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας που επίσης είναι σταματημένο λόγω προσφυγών. Σε αυτό εκρεμμεί η απόφαση των δύο προσφυγών της Μυτιληναίος που μπορεί να κρίνουν και το μέλλον του έργου.

ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Πρόκειται για ακόμα μία προσφυγή στο ΣτΕ που έχει να κάνει με το πως έπρεπε να έχει δηλωθεί από εταιρείες που έχουν διευθετήσει με πληρωμή σημαντικών προστίμων την συμμετοχή τους σε υπόθεση αθέμιτου ανταγωνισμού.

To αποτέλεσμα αυτών είναι να κολλήσουν σημαντικοί διαγωνισμοί όπως η Αμβρακία Οδός, το κύριο έργο για τη Γραμμή 4 του Μετρό αλλά και άλλα μικρότερα έργα.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο ypodomes.com πως μαζεύοντας όλες αυτές τις αποφάσεις από τις προσφυγές αυτές  αλλά και στο Κιάτο-Ροδοδάφνη προβληματίζουν για την εξέλιξη των διαγωνισμών και το πότε τελικά θα μπορέσουν τα έργα να ξεκινήσουν με πρώτο και καλύτερο το έργο της Γραμμής 4.

image_pdfimage_print

Μετρό Αθήνας

Καραμανλής: Το 2022 το Μετρό θα φτάσει στο Δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά

Νίκος Καραγιάννης

Δημοσιεύθηκε

στις

Μετρό Κορυδαλλός

Την πεποίθηση του για την παράδοση της επέκτασης μέχρι το Δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Real News». Το χαρακτήρισε ως τον επόμενο στόχο για να παραδωθούν εντός χρονοδιαγράμματος το 2022 οι τρεις επόμενοι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Ταυτόχρονα σημείωσε πως θα γίνει εφικτό να παραδωθεί το 2023 ολοκληρωμένο και το μετρό Θεσσαλονίκης και πως γενικότερα τα έργα υποδομής κατέχουν κεντρική θέση στο σχεδιασμό της κυβέρνησης για την «μετά COVID -19 εποχή», με ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ.

Για την πρόσφατη παράδοση σε λειτουργία των τριών νέων σταθμών της νέας επέκτασης της γραμμής 3 ο κ.Καραμανλής σημείωσε πως “Είναι πολύ μεγάλη υπόθεση που 3 επιβαρυμένες περιοχές, όπως είναι η Αγία Βαρβάρα, ο Κορυδαλλός και η Νίκαια, απέκτησαν πλέον σύγχρονους σταθμούς μετρό και μπορεί ο πολίτης να πάει από τη Νίκαια στο Σύνταγμα μέσα σε 14’. Παραλάβαμε ένα έργο με καθυστερήσεις και σύνθετα προβλήματα, ιδίως με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, και για να το παραδώσουμε εγκαίρως συνεχίσαμε να δουλεύουμε εντατικά ακόμα και εν μέσω πανδημίας”.

Πάντα χρήση της μάσκας στα ΜΜΜ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε επίσης και την αναγκαιότητα χρήσης της μάσκας στα ΜΜΜ. “Από την αρχή αυτής της κρίσης, ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων. Το ίδιο προφανώς κάνουμε και τώρα. Τα νέα κρούσματα τα παρακολουθούμε με προσοχή και αν χρειαστεί θα ληφθούν μέτρα. Έχετε δίκιο όμως, κύριε Σιαδήμα, που εντοπίζετε και εσείς μια γενικότερη τάση χαλάρωσης. Είναι και ανθρώπινο από μια πλευρά. Όμως, δεν μπορούμε να αφήσουμε αυτή την τάση να επεκταθεί. Στα ΜΜΜ, η μεγάλη πλειονότητα των επιβατών συμπεριφέρεται άψογα και φοράει μάσκα. Κάποιοι ελάχιστοι, το αμελούν. Εδώ μπαίνει και το στοιχείο της ατομικής ευθύνης. Γιατί η μόνη που δικαιούται να κάνει ελέγχους και να βάλει πρόστιμα για αυτό το θέμα είναι η Ελληνική Αστυνομία, η οποία μας βοηθάει πάρα πολύ, όμως δεν μπορεί να βρίσκεται συνεχώς παντού. Έλεγχοι γίνονται και θα συνεχίσουν ακόμα πιο εντατικά. Αλλά δεν μπορεί προφανώς να υπάρχει ένας αστυνομικός σε κάθε βαγόνι και κάθε λεωφορείο… Άρα, ας το βάλουμε καλά στο μυαλό μας όλοι: Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, φοράμε όλοι μάσκα” είπε χαρακτηριστικά.

image_pdfimage_print
συνέχεια ανάγνωσης

Μετρό Αθήνας

Σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στην επέκταση του Μετρό στον Πειραιά

Νίκος Καραγιάννης

Δημοσιεύθηκε

στις

Eνα σύγχρονο έργο, αυτό της Επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά, έδωσε μια εξαιρετική ευκαιρία: Να διεξαχθεί μια εκτεταμένη αρχαιολογική ανασκαφή, σε ασυνήθιστα βάθη, που απέφερε πλήθος σημαντικών ευρημάτων και πληροφοριών, αλλά και καίριες αποφάσεις για την ανάδειξή τους. Ένα αποφασιστικό βήμα προς την υλοποίηση των τελευταίων είναι η συνύπαρξη στο κτίριο της Ξυλαποθήκης στον Πειραιά της περιοδικής έκθεσης «Στην Επιφάνεια», η οποία εγκαινιάστηκε το 2016 και αφορά την παράλληλη εξέλιξη της αρχαιολογικής διερεύνησης και του κατασκευαστικού έργου στην πόλη του Πειραιά, με τις εργασίες συντήρησης των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στις ανασκαφές. Μέρος των συντηρημένων αντικειμένων θα πλαισιώσουν τη μόνιμη έκθεση με θέμα το νερό που θα στηθεί στον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό ‘Δημοτικό Θέατρο’ και η οποία θα περιλαμβάνει, εκτός από αρχαία αντικείμενα, αναπαραστάσεις δεξαμενών και πηγαδιών, ένα τμήμα υδραγωγείου σε αντίγραφο, καθώς κι ένα αυθεντικό βοτσαλωτό δάπεδο από δωμάτιο σπιτιού της κλασικής/ελληνιστικής εποχής που εντοπίστηκε κατά τις ανασκαφές.

«Το κτίριο της Ξυλαποθήκης παρέλαβε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων το 2012. Το 2014, σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό, μετατρέψαμε τον χώρο αρχικά σε εργαστήριο, το ισόγειο και το υπόγειο, και στη συνέχεια, μέσω της συνεργασίας, προέκυψε η έκθεση ‘Στην Επιφάνεια’, η οποία είναι ανοικτή στο κοινό. Είναι ένα μοναδικό παράδειγμα στην Ελλάδα μιας έκθεσης που δουλεύει παράλληλα με ένα ανοικτό εργαστήριο συντήρησης. Ο επισκέπτης μπορεί καθημερινά τις ώρες που εργαζόμαστε να παρακολουθήσει από τα πατάρια τις εργασίες. Η Ξυλαποθήκη είναι ανοικτή και τα Σαββατοκύριακα και γενικά συνυπάρχει με το εργαστήριο», δηλώνει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Πέππας, συντονιστής της επιστημονικής ομάδας στο έργο της Επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων η οποία έχει την εποπτεία και τη διεύθυνση της ανασκαφής.

Αποδείξαμε πως το τεχνικό έργο κατασκευής του Μετρό μπορεί να συνδυαστεί αρμονικά και να αποδώσει εντυπωσιακά αποτελέσματα ταυτόχρονα με την αρχαιολογική ανασκαφή. Δηλαδή, ότι μπορούν να γίνουν και τα δυο μαζί και όχι κάτι σε βάρος του άλλου. Είναι πολύ σημαντικό αυτό που καταφέραμε εδώ και φαίνεται από το αποτέλεσμα των ευρημάτων, αλλά και από αυτή την έκθεση», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ευάγγελος Κολοβός από την Αττικό Μετρό, διευθυντής του έργου της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά.

Το πλούσιο αρχαίο υλικό, που βρέθηκε στις ανασκαφές στο πλαίσιο του έργου, γίνεται αμέσως αντιληπτό στον επισκέπτη της Ξυλαποθήκης, του κτιρίου που κατασκευάστηκε στα ‘ίχνη’ μιας αυθεντικής ξυλαποθήκης στην ιδιαίτερη γειτονιά των Αστικών Πυλών. «Πρόκειται για έναν πολύ μεγάλο όγκο αρχαίου υλικού, ακριβώς γιατί η ανασκαφή ήταν η μεγαλύτερη σε έκταση που έγινε ποτέ στον Πειραιά. Η πιο μεγάλη, έκτασης περίπου 5 στρεμμάτων, ήταν στον σταθμό ‘Δημοτικό Θέατρο’, με κύρια ευρήματα, εκτός από τα τμήματα του οικοδομικού ιστού της αρχαίας πόλης, τα υδρευτικά συστήματα. Μικρότερες ανασκαφές έγιναν σε άλλα σημεία από τα οποία διερχόταν η γραμμή του μετρό. Συνολικά, από εμάς πραγματοποιήθηκαν 8 διαφορετικές ανασκαφές, μέσα στο πλαίσιο του αρχαίου Πειραιά που ταυτίζεται περίπου με τον σύγχρονο, δηλαδή μέσα στα όρια της αρχαίας πόλης», προσθέτει ο κ. Πέππας.

Συνολικά μέχρι τώρα έχουν δαπανηθεί περίπου 3 εκατ. ευρώ για την αρχαιολογική έρευνα, ποσό που ούτως ή άλλως προβλεπόταν στη σύμβαση –μάλιστα προβλεπόταν ένα πολλαπλάσιο ποσό. Θα συνεχίσουμε γιατί θεωρούμε ότι η ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων είναι πολύ σημαντική», τόνισε από τη μεριά του ο κ. Κολοβός, που θέλησε να μοιραστεί δυο στιγμές που τον συγκίνησαν ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της αρχαιολογικής ανασκαφής στον Πειραιά: «Το ένα ήταν ένα δαχτυλίδι που μου έδωσαν και κράτησα στα χέρια μου τη στιγμή που το έβγαλαν. Το άλλο είναι το εύρημα των οστών από έναν κόκορα, τον οποίον κάποιος θυσίασε πριν από 2.000 χρόνια για τη θεμελίωση ενός σπιτιού, το ‘εγκαίνιο’ που λένε οι αρχαιολόγοι, συνήθεια που έχει μείνει στους αιώνες ως τα τελευταία χρόνια. Ήταν πραγματικά συγκινητικό και εντυπωσιακό», ανέφερε ο κ. Κολοβός στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

image_pdfimage_print
συνέχεια ανάγνωσης

Μετρό Αθήνας

Δούρου: Ο χρόνος στην Αγ. Βαρβάρα σταμάτησε τον Σεπτέμβριο του 2019

ypodomes team

Δημοσιεύθηκε

στις

από

Ρένα Δούρου

Τα έργα της Αγίας Βαρβάρας που ξεκίνησαν από τη Διοίκηση της “Δύναμης Ζωής” στην Περιφέρεια Αττικής (2014-2019), και πουσήμερα έχουν εγκαταληφθεί, επισκέφθηκαν σήμερα το πρωί η επικεφαλής της “Δύναμης Ζωής” Ρένα Δούρου και ο τέως Δήμαρχος της πόλης, Γιώργος Καπλάνης.

Για τους κατοίκους της Αγίας Βαρβάρας ο χρόνος φαίνεται να σταμάτησε την 1η Σεπτεμβρίου του 2019, μαζί και τα σπουδαία έργα για αυτήν την τόσο υποβαθμισμένη περιοχή. Έργα που λείπανε χρόνια , όπως αναπλάσεις δρόμων, έργα πρασίνου, αθλητικές εγκαταστάσεις για τα νιάτα μας“, δήλωσε η Ρένα Δούρου.

Λοιπόν αυτά τα έργα δεν είναι ούτε του Καπλάνη ούτε της Δούρου. Αυτά τα έργα είναι των φορολογουμένων πολιτών και καλούμε τους υπεύθυνους να τα παραδώσουν στους πραγματικούς ιδιοκτήτες. Σε εκείνους για τους οποίους δουλέψαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια“, κατέληξε η ίδια.

Τη Ρένα Δούρου και τον Γιώργο Καπλάνη συνόδευαν ο τέως αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, Περιφερειακός ΣύμβουλοςΧρήστος Καραμάνος,  η Περιφερειακή Σύμβουλος Χρυσάνθη Αυλωνίτου καθώς και ο τέως αντιδήμαρχος και Δημοτικός Σύμβουλος Σάββας Σαββίδης, η δημοτική σύμβουλος Τασούλα Πετράκου, ο πρώην Διευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, Αντώνης Ζηματούρας.

Οι αντιπροσωπείες της “Δύναμης Ζωής” και της “Δικής μας Πόλης” συζήτησαν με πολίτες και επισκέφθηκαν το γήπεδο Ριμινίτικα, που αν και έχει ολοκληρωθεί παραμένει κλειστό, τις αθλητικές εγκαταστάσεις και τους χώρους πρασίνου απέναντι από το Λίθο, τις παιδικές Παιδικές Χαρές, που η κατασκευή τους έχει παγώσει από τον Σεπτέμβριο του 2019, τους πεζοδρόμους γύρω από το νέο σταθμό του Μετρό, το σταθμό του Μετρό καθώς και τις οδούς Π.Π. Γερμανού, Χειμάρας, Καραϊσκάκη, Ταϋγέτου και Αρχιμήδους, που επίσης η διαδικασία Βιοκλιματικής Αστικής τους Ανάπλασης, έχει σταματήσει.

image_pdfimage_print
συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Ετικέτες



δημοφιλη θεματα